KAZIMIERZ DOLNY - PLENER KLASY 1A

W pierwszych dniach czerwca (5-8 czerwca 2018 roku)  odbył się nasz pierwszy klasowy plener. Już w dniu rozpoczynającym pobytu w Kazimierzu Dolnym, urzekł nas klimat miasta. Szczególnie zachwycał gwarny, pełny życia, otoczony urokliwymi kamienicami rynek, nad którym góruje kazimierzowska fara. Popołudniem, by odetchnąć od zgiełku zatłoczonych uliczek, udaliśmy się nad Wisłę, gdzie, mimo nieprzychylnego nam wiatru, zrealizowaliśmy malarskie plany.

Następny dzień zaczęliśmy spacerem do Kuncewiczówki, po czym skierowaliśmy się w stronę Sanktuarium i Klasztoru Franciszkanów – reformatów. Dzięki wysokiemu położeniu kościoła, mogliśmy podziwiać widok czerwonych dachów kamienic na tle zamku, fary i Góry Trzech Krzyży. Chwilą odpoczynku podczas dnia pełnego doznań było ognisko urozmaicone wspólnym, pięknym śpiewem. Zwieńczenie wieczoru stanowił nocny seans filmowy.

Trzeci i ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Nadwiślańskim, gdzie zostaliśmy oprowadzeni po wystawie malarstwa Jacka Malczewskiego. Po wizycie w galerii mieliśmy ostatnią szansę na odkrycie czarujących zaułków miasta i uwiecznieniu ich na papierze, czy to w formie malarstwa czy szkicu.

Z wizyty w Kazimierzu przywieźliśmy nie tylko wspaniałe wspomnienia i opaleniznę (niekiedy zbyt mocną), ale przede wszystkim nowe doświadczenia, które pomogą nam w dalszym rozwoju. Bardzo dziękujemy naszej wychowawczyni – Pani Katarzynie Kawce, za wysiłek włożony w organizację pleneru, dopilnowanie, by doszedł on do skutku i opiekę nad nami, dziękujemy również Panu Maciejowi Jędrzejcowi za wieczorne korekty i poświęcony nam czas.